Felhasználó:
Jelszó:

Eszközök

Ha regisztrálsz, saját polcaidra teheted a könyveidet, jegyzeteket írhatsz hozzájuk, megkeresheted, melyik a legközelebbi könyvtár, ahonnan ki tudod őket kölcsönözni. Mi több, közösen is építhetsz könyvespolcot barátaiddal, kollégáiddal.
 

Ez a könyv még nem veszett el

Veszítsd el ezt a könyvet!

Töltsd ki az elvesztési nyilatkozatot, veszítsd el a könyvet, és te is részese leszel a nagy könyvelvesztő játéknak!

Szólj hozzá a könyvhöz

Hozzászólás írásához jelentkezz be! Ha még nem regisztráltál, itt megteheted.
Még nem érkeztek hozzászólások. Légy te az első!

Lantos Ferenc: Képekben a világ

Könyvismertető

Lantos Ferenc új könyvében is az általa korábban (Rokonvilágok, 802641; Vizuális szerkesztőjáték, legutóbb: 870552) felvetett, vizsgált problémakörrel foglalkozik. Ezúttal tanárok, a vizuális nevelésben részt vevő pedagógusok számára foglalja össze a vizuális nyelv és tevékenység értelmezésével, a vizuális nevelés feladataival kapcsolatos gondolatait. ; Abból indul ki, hogy a rajztanítás során a vizuális tevékenységet alapvetően meghamisítják, amikor a gyerekeket különféle tárgyak, fogalmak ábrázolására kényszerítik, s így - a valóságos vizuális megértés helyett - üres sablonokhoz alkalmazkodó ábrázolások jönnek létre. Ezzel szemben a vizuális tevékenység szélesebb értelmezésével, a természeti és az alkotott világ, valamint a művészet közös vonásainak, törvényszerűségeinek felfedeztetésével, a vizuális megismerés alapjainak feltárásával olyan ismeretekhez vezethetik el a tanárok a tanulókat, amelyek később mindennapi feladataik ellátásához nélkülözhetetlenek. A szerző ennek a folyamatnak a bemutatásával szemléletet is formál, miközben rámutat a művészi formaépítés stílusoktól független alapjaira. Vizsgálódását a síkábrázolás alapelemeinek (folt, pont, vonal, vonalkapcsolatok, ezek egymáshoz való viszonya) fogalmi meghatározásával, más vizuális kategóriákkal (méret, karakter, tónus- és színérték, átmenet) való összefüggéseivel kezdi, majd a tanulmányozás két fő típusának (látványból, illetve tárgyból kiinduló) bemutatásával, a forma szerkezetének (tükrözési szimmetria, forgási, sugaras, kétoldali szimmetria, inverzió, aszimmetria, aranymetszés stb.) vizsgálatával jut el a vizuális szerkesztőjátékokig, amelyek a megismert törvényszerűségek, összefüggések birtokában szinte korlátlan kreativitást, ábrázolási lehetőséget nyújtanak - tanár és diák számára.
Írta: Könyvtári Intézet

Polcokon

  • valaki a Kedvenc nevű polcára tette júliusban