Tájékoztatjuk, hogy a konyvtar.hu oldal fejlesztését, frissítését, beleértve a könyvtárakról szóló információkat, a Könyvtári Intézet leállította.
Az oldalon található "veszíts el egy könyvet szolgáltatás" működik.
A könyvtárakkal kapcsolatos hiteles adatok a Könyvtári Intézet honlapján üzemelő Magyarországi Könyvtárak Adatbázásában érhetőek el. Könyvtári Intézet
 
Tájékoztatjuk, hogy a konyvtar.hu oldal fejlesztését, frissítését, beleértve a könyvtárakról szóló információkat, a Könyvtári Intézet leállította. Az oldalon található "veszíts el egy könyvet szolgáltatás" működik. A könyvtárakkal kapcsolatos hiteles adatok a Könyvtári Intézet honlapján üzemelő Magyarországi Könyvtárak Adatbázásában érhetőek el. Könyvtári Intézet
Felhasználó:
Jelszó:

Eszközök

Ha regisztrálsz, saját polcaidra teheted a könyveidet, jegyzeteket írhatsz hozzájuk, megkeresheted, melyik a legközelebbi könyvtár, ahonnan ki tudod őket kölcsönözni. Mi több, közösen is építhetsz könyvespolcot barátaiddal, kollégáiddal.
 

Ez a könyv még nem veszett el

Veszítsd el ezt a könyvet!

Töltsd ki az elvesztési nyilatkozatot, veszítsd el a könyvet, és te is részese leszel a nagy könyvelvesztő játéknak!

Szólj hozzá a könyvhöz

Hozzászólás írásához jelentkezz be! Ha még nem regisztráltál, itt megteheted.
Még nem érkeztek hozzászólások. Légy te az első!

Bret Easton Ellis: Nullánál is kevesebb

Könyvismertető

Bret Easton Ellis az Amerikai psychóval (9422161) vált világhírű íróvá, az azóta elhíresült, ún. "X-generáció" paradigmatikus megéneklőjévé, a posztmodern kiüresedettség szinte már klasszikus megformálójává-kifejezőjévé. Az Amerikai psycho után írt művei (magyarul novellái jelentek meg Az informátorok címmel, 9611148) jórészt a nagyregény témáit variálták, a most megjelent, húszéves korában írt első mű pedig hozzákészülődés a nagy témához. Az Amerikai psycho ismerőinek kevés újdonsággal szolgál, inkább azok érdeklődésére számíthat, akiket a téma kialakulása, a formálási módok alakulása és érése, az "igazi" hang megtalálásának etapjai érdekelnek. ; A Nullánál is kevesebb tulajdonképp laza életképek sorozata, epizódok füzére, a Los Angeles-i fiatalok, természetesen a gazdag, jómódú, híres szülők gyermekeinek életvilágát, pontosabban fejlődését, lebegését ábrázolja. A teljes céltalanságot, iránytalanságot, a lázadásra, újrakezdésre való képtelenséget, a még a menekülésre is tehetetlen "helybenjárást". Akad e fiatalok közt homoszexuális, punk fazonú, drogos, bűnöző is, sőt jószerivel csak ilyenek szerepelnek a műben, ám e perifériára szorultak, perverzióba hajlók, nonkonformisták fő baja talán épp az, hogy marginalizálódásuk nem dacos döntés eredménye, hogy nonkonformitásuk nem a konformok elleni lázadás terméke, hanem maga is konformizmus, meghajlás az immár szinte kötelező perverzió előtt. Egyikük-másikuk - például a regény homokos prostituáltja - időnként mintha menekülni vágyna - ám nincs hová és nincs miért és nincs rá mód sem. A mű legfőbb ereje és valamikori újdonsága éppen az volt, hogy ezt a kilátástalanságot tudta ábrázolni, méghozzá nem a jobbat is tudó, pláne nem javasoló író szemszögéből, hanem a látleletet vevő szenvtelen rögzítő nézőpontjából. Mára már nemcsak az író későbbi remeklése, de a mű által gerjesztett divat is megfakította az első mű színeit - a regény irodalomtörténeti jelentősége azonban kétségtelen, és bizonnyal kíváncsiak lesznek rá az író későbbi munkáit ismerő olvasók.
Írta: Könyvtári Intézet

Közös polcon

Bret Easton Ellis további művei